Programma
09.30-10.00
Inloop en ontvangst - Welkom
10.00-11.15
Strategische Eventmarketing - Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing en Chairman IDEA)
Is een event dat niet-strategisch wordt ingezet weggegooid geld? Die vraag beantwoordt Pieter Bas Boertje tijdens het ochtenddeel ‘Strategische Eventmarketing’. Aan de hand van theorie, ruim 30 jaar praktijkervaring en spraakmakende cases (LIVE en online) komt naar voren hoe een event écht als strategisch instrument kan worden ingezet. Niet als doel op zich, maar juist als middel om je doel te bereiken. Hij laat zien hoe je events strategisch inzet om je doelen en ambities te bereiken, alsmede spreekt hij in dit kader over de veranderende rol van de eventmanager.
11.15-12.30
Doelstellingen en Communicatie – Rutger Bremer (Co-founder & CEO Momice & Griffle)
Een succesvol event? Dat is wanneer de doelgroep na het event het gewenste gedrag vertoont. Hierbij staan heldere en meetbare doelstellingen, met doelgroep gerichte communicatie, vlekkeloze registratie en waardevolle evaluatie centraal. Aan de hand van cases wordt uitgelegd hoe je doelstellingen formuleert, meetbaar maakt en de communicatie zo inricht dat doelgroep(en) met de juiste verwachtingen het event bezoeken.
12.30-13.30
Lunch en rondleiding
13.30-16.30
Strategische Storytelling – Theo Hendriks (Corporate Storyteller)
Hoe zet je de kracht van -event- verhalen in met als resultaat dat jouw verhaal onvergetelijk maakt. Na in te gaan op ‘de kracht van verhalen’, krijg je op toegankelijke en speelse manier tools aangereikt over hoe een verhaal op te bouwen (bouwstenen, structuur) , het tot de verbeelding laat spreken en laat resoneren. Om aansluitend aan de slag te gaan met het zelf maken en oefenen van een eventverhaal. Aan het einde worden de verhalen gedeeld en krijgen deelnemers feedback op opbouw en presentatie van het verhaal.
16.30-17.30
Afsluiting met reflectie en netwerkborrel