Korte verdiepingstraining

In één dag up to date

Doel van deze leergang

Een dynamische seminar-training met drie namen uit het vak brengen expertise, ervaringen en verdieping op Strategisch eventmarketing, meetbaarheid en Storytelling. Sprekers Pieter Bas Boertje (D&B), Rutger Bremer (Momice) en Theo Hendriks (Storyteller) staan garant voor volop inspiratie en bieden vernieuwende inzichten. In de ochtend gaat Pieter Bas Boertje in de inzet van events als strategisch instrument. Aansluitend verdiept Rutger Bremer zich in de KPI’s en het meten van succes bij een event. In het interactieve middagdeel werkt Theo Hendriks toe naar hoe je de kracht van verhalen inzet, dit met leerzame tools vanuit Strategische Storytelling.

De volgende kennis gaat u opdoen

Programma

09.30-10.00
Inloop en ontvangst - Welkom

10.00-11.15
Strategische Eventmarketing -  Pieter Bas Boertje (D&B Eventmarketing en Chairman IDEA)

Is een event dat niet-strategisch wordt ingezet weggegooid geld? Die vraag beantwoordt Pieter Bas Boertje tijdens het ochtenddeel ‘Strategische Eventmarketing’. Aan de hand van theorie, ruim 30 jaar praktijkervaring en spraakmakende cases (LIVE en online) komt naar voren hoe een event écht als strategisch instrument kan worden ingezet. Niet als doel op zich, maar juist als middel om je doel te bereiken. Hij laat zien hoe je events strategisch inzet om je doelen en ambities te bereiken, alsmede spreekt hij in dit kader over de veranderende rol van de eventmanager.

11.15-12.30 
Doelstellingen en Communicatie – Rutger Bremer (Co-founder & CEO Momice & Griffle)

Een succesvol event? Dat is wanneer de doelgroep na het event het gewenste gedrag vertoont. Hierbij staan heldere en meetbare doelstellingen, met doelgroep gerichte communicatie, vlekkeloze registratie en waardevolle evaluatie centraal. Aan de hand van cases wordt uitgelegd hoe je doelstellingen formuleert, meetbaar maakt en de communicatie zo inricht dat doelgroep(en) met de juiste verwachtingen het event bezoeken.


12.30-13.30              
Lunch en rondleiding

13.30-16.30              
Strategische Storytelling – Theo Hendriks (Corporate Storyteller)

Hoe zet je de kracht van -event- verhalen in met als resultaat dat jouw verhaal onvergetelijk maakt.  Na in te gaan op ‘de kracht van verhalen’,  krijg je op toegankelijke en speelse manier tools aangereikt over hoe een verhaal op te bouwen (bouwstenen, structuur) , het tot de verbeelding laat spreken en laat resoneren. Om aansluitend aan de slag te gaan met het zelf maken en oefenen van een eventverhaal. Aan het einde worden de verhalen gedeeld en krijgen deelnemers feedback op opbouw en presentatie van het verhaal.


16.30-17.30              
Afsluiting met reflectie en netwerkborrel

Startdatum: 21-09-2023
Duur: 1 dag
Studiekosten: € 395,00 excl. btw
Niveau: HBO
Plekken: Nog 7 plekken
Inschrijven
Neem optie

Data en locaties

14-03-2023 Beeld en Geluid Hilversum

Afronding

Digitaal deelname certificaat

Opleidingen voor eventprofessionals